در حال بارگذاری ...
توسط بنیاد فردوسی صورت گرفت

شب تقدیر از اصغر همت در سنگلج

شب گذشته- سه شنبه ۱۳ مهر ماه- به کوشش بنیاد فردوسی از «اصغر همت» بازیگر نقش «عبدالحسین نوشین» در نمایش «پرتره مرد ریخته» تقدیر شد.

شب گذشته- سه شنبه 13 مهر ماه- به کوشش بنیاد فردوسی از «اصغر همت» بازیگر نقش «عبدالحسین نوشین» در نمایش «پرتره مرد ریخته» تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، شب گذشته پس از پایان اجرای نمایش «پرتره مرد ریخته» به نویسندگی و کارگردانی غلامحسین دولت آبادی و آراز بارسقیان، بنیاد فردوسی با اهدای تندیس «خوان سوم رستم» و یک جلد شاهنامه فردوسی از «اصغر همت» ایفاگر نقش «عبدالحسین نوشین» در این نمایش تقدیر کرد.

سه شنبه شب- 13 مهرماه- پس از پایان اجرای نمایش«پرتره مرد ریخته»  ابتدا اصغر همت با اشاره به وضعیت جسمانی عزت ا... انتظامی که قرار بود به تماشای نمایش بنشیند، گفت: ما شرایط جسمانی آقای انتظامی را درک می کنیم و نمی خواستیم مزاحمشان شویم ولی بعد از اینکه متوجه شدند پرده اول این نمایش در منزل ایشان اتفاق می افتاد اصرار به دیدن این اثر داشتند که امشب وقتی قبل از اجرای نمایش آقای مجید انتظامی به من خبر دادند که مجبورند از نیمه راه به بیمارستان بروند کمی بهم ریختم.

مدیر عامل خانه تئاتر در همین زمینه ادامه داد: آقای انتظامی پدر معنوی من هستند و امشب حسب اتفاق پدر حقوقی من هم در سالن حضور دارند و من بسیار علاقه داشتم که اجرای امشب را برخلاف شب های گذشته به این دو بزرگوار تقدیم کنم که از همین جا برای سلامتی آقای بازیگر دعا می کنیم.

در ادامه یاسر موحدفر (دبیر کل بنیاد فردوسی) با حضور روی صحنه گفت: همه ی ما خاطره های فراموش ناشدنی از بازی های اصغر همت داریم و امشب خشنودیم که از هنرنمایی ایشان در نقش «عبدالحسین نوشین» به عنوان یک شاهنامه پژوه و بنیانگذار تئاتر نوین ایران تقدیر می کنیم.

وی در همین رابطه افزود: در هنر نمایش کمتر دیده شده تا از زندگی شاهنامه پژوهشان نمایشنامه ای شکل بگیرد و اجرا شود ولی امشب باعث افتخار ماست که به یکی از وجوه شخصیتی «عبدالحسین نوشین» در این نمایش اشاره شده و این اثر در کهن ترین تماشاخانه فعال ایران به روی صحنه می رود.

دبیر کل بنیاد فردوسی در پایان با اشاره به ثبت جهانی هنر نقالی در یونسکو از زحمات مدیر عامل پیشین و فعلی خانه تئاتر و اداره کل هنرهای نمایشی در همراهی با بنیاد و ثبت این میراث معنوی تشکر کرد.

در اجرای شب گذشته نمایش «پرتره مرد ریخته» مراسم تقدیر بنیاد فردوسی با حضور هنرمندان زیادی از جمله صدیق تعریف، رویا نونهالی، هوشنگ گلمکانی، رضا صابری، بهزاد خداویسی، محمدرضا عرب، فرهاد تجویدی، اصغر نجات، پانته آ مهدی نیا و ... صورت گرفت.

نمایش «پرتره مرد ریخته» به نویسندگی و کارگردانی غلامحسین دولت آبادی و آراز بارسقیان و با بازی اصغر همت تا روز جمعه 16 مهرماه راس ساعت 19:30 به روی صحنه می رود.




نظرات کاربران