در حال بارگذاری ...
از روز یکشنبه 25 مهرماه

در سنگلج به تماشای سرگذشت یک تعزیه خوان بنشینید

از روز یکشنبه ۲۵ مهرماه و در تماشاخانه سنگلج، نمایش «خسوف» به نویسندگی «ابوالفضل حاج‌علی‌خانی»‌ و کارگردانی «شقایق فتحی» و «ابولفضل حاج‌علی‌خانی»‌ سرگذشت یک تعزیه خوان را روایت می کند.

از روز یکشنبه 25 مهرماه و در تماشاخانه سنگلج، نمایش «خسوف» به نویسندگی «ابوالفضل حاج‌علی‌خانی»‌ و کارگردانی «شقایق فتحی» و «ابولفضل حاج‌علی‌خانی»‌ سرگذشت یک تعزیه خوان را روایت می کند.

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه سنگلج،  نمایش «خسوف» به نویسندگی «ابولفضل حاج‌علی‌خانی»‌ و کارگردانی «شقایق فتحی» و «ابولفضل حاج‌علی‌خانی»که  از روز یکشنبه 25 مهرماه در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه می رود زندگی یک اشقیاء خوان معروف را روایت می کند که از کودکی نزد پدر تعزیه خوانی کرده است.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «حشمت عسگری» که هم اینک معلم بازخریدی آموزش و پرورش است از کودکی نزد پدرش تعزیه خوانی میکرده و و بعد از سالها نسخه نویسی چیره دست و اشقیاء خوانی به نام گشته است. در مقطعی از زندگی او دچار شک و تردید می شود و همین مقدمه ی مخاطرات عجیبی است که سرنوشتی متفاوتی را برای او رقم می زند.

در نمایش «خسوف» با توجه به زمان های موازی در روایت اثر از تکنیک مولتی مدیا استفاده می شود که در کنار استفاده از مولفه های اجرایی تعزیه، مخاطب شکل متفاوتی از اینگونه نمایش‌ها را مشاهده می کند. در این نمایش ابولفضل حاج‌علی‌خانی، شقایق فتحی،بهروز سروعلیشاهی، افشین غیاثی و سعید دولتی ایفای نقش می کنند.

نمایش «خسوف» به نویسندگی «ابوالفضل حاج‌علی‌خانی»‌ و کارگردانی «شقایق فتحی» و «ابوالفضل حاج‌علی‌خانی» از روز یکشنبه 25 مهرماه هر روز به غیر از شنبه ها راس ساعت 19 به روی صحنه می رود.




نظرات کاربران