در حال بارگذاری ...
شهرام کرمی نویسنده و کارگردان تئاتر در پایان اجرای نمایش «ابوبکر محمدی، فاطمه محمدی» گفت:

نمایشی قابل بحث و مبتنی بر اندیشه و تفکر

شهرام کرمی نویسنده و کارگردان تئاتر به تماشای نمایش «ابوبکر محمدی، فاطمه محمدی» در تماشاخانه سنگلج نشست.

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، شهرام کرمی که در تماشاخانه سنگلج به تماشای نمایش «ابوبکر محمدی، فاطمه محمدی» نشسته بود در پایان این اجرا گفت: «نمایش «ابوبکر محمدی، فاطمه محمدی» نمایشی قابل‌بحث، قابل‌احترام و مبتنی بر اندیشه و تفکر است و می‌تواند تماشاگر را به فکر وادار کند.»

او این نمایش را دارای چند حسن معرفی کرده و افزود: «اول اینکه سوژه خوبی انتخاب‌شده است. اشاره به موضوع تفاوت مذهب‌ها و رفتار انسانی باعث می‌شود این تفاوت‌ها به وجوه اشتراکی برسند. چنانچه در نمایش هم باوجود تفاوت مذهبی که بین دو گروه از اشخاص نمایش وجود دارد و مبنای اثر است، اما  نهایتاً می‌بینیم که رفتار انسانی بروز می‌کند و فرصتی برای سوء استفاده از این تفاوت‌های مذهبی ایجاد نمی‌شود و این بزرگ‌ترین حسن نمایشنامه است.»

کرمی ادامه داد: «کارگردان با تیزهوشی و البته جسارت، سراغ چنین سوژه‌ای رفته است، چراکه همین موضوع می‌توانست حاشیه‌های فراوانی داشته باشد ولی نویسنده خیلی منطقی و با یک نگاه تحلیلی به این موضوع پرداخته است.»

این کارگردان تئاتر دومین و اصلی‌ترین خصوصیت این نمایش را شبیه نبودن اثر به هیچ نمایش دیگر عنوان کرد: «در این نمایش ایده‌های  خلاقانه متعددی در شیوه اجرایی و پرداخت نمایشنامه وجود دارد. به نظرم چیزی که روی صحنه اتفاق می‌افتد، شبیه هیچ نمایش دیگری نیست. این ویژگی در شیوه اجرایی، طراحی صحنه و لباس و بازی‌های نمایش، نمود پیدا می‌کند و من این ویژگی را خاصیت منحصربه‌فرد این کار می‌دانم.»

کرمی در پایان، سومین ویژگی این نمایش را بازی‌های یکدست و روان بازیگران معرفی کرد و به توضیحاتی در این زمینه پرداخت. او همچنین از مخاطبان دعوت کرد که به تئاتر سنگلج بیایند و یک نمایش تفکر برانگیز و ویژه ببینند.

نمایش «ابوبکر محمدی، فاطمه محمدی»  به کارگردانی جلال تجنگی، هرروز غیر از شنبه‌ها ساعت ۱۸ در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه می‌رود. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت تیوال نسبت به پیش خرید بلیط این نمایش اقدام کنند.




نظرات کاربران