در حال بارگذاری ...
یادداشت تسلیت پریسا مقتدی در فقدان علاءالدین قاسمی

سفر ابدی یکی از دردانه‌های هنر شبیه‌خوانی

مدیر تماشاخانه سنگلج با انتشار یادداشتی درگذشت علاءالدین قاسمی تعزیه‌خوان و هنرمند پیشگام نمایش‌های آیینی و مذهبی را تسلیت گفت و او را یکی از دردانه‌های هنر شبیه‌خوانی خواند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، پریسا مقتدی مدیر تماشاخانه سنگلج با انتشار متنی درگذشت علاءالدین قاسمی تعزیه خوان و هنرمند بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی را تسلیت گفت.

در یادداشت تسلیت منتشر شده پریسا مقتدی آمده است:

«به نام خداوند قلم، اندیشه و هنر

سفر ابدی یکی از دردانه‌های هنر شبیه‌خوانی چند روزی است آغاز شده، هنرمندی یگانه و تکرار نشدنی که نامش همچون وجودش موجب سرافرازی آیین و اعتقاد ما است.

علاءالدین قاسمی بی‌تردید یکی از نام‌های ماندگار هنر شبیه خوانی در ایران است که هنرش و نوایش، برای خانواده تئاتر به‌خصوص اهالی تماشاخانه سنگلج موجب سرافرازی و شکوهی است و او به راستی تجلی‌گاه ناب هنر ایرانی بود.

مگر می‌توان توانمندی‌های منحصر به فردش در مجالس شبیه‌خوانی حضرت امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع)، حضرت حر و نقش‌پوشی امیر کبیر و... به فراموشی سپرد.

ضایعه درگذشت هنرمند ارزنده نمایش های آیینی سنتی کشورمان استاد علاءالدین قاسمی را خدمت خانواده محترم آن مرحوم و جامعه هنری کشور تسلیت عرض می‌کنم.

روح‌شان غرق آرامش و نور درگاه‌ الهی»




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش «بنگاه تئاترال» نوشته علی نصیریان و کار هادی مرزبان

شورش دوباره مبارک بر اربابان ریاکار
نگاهی به نمایش «بنگاه تئاترال» نوشته علی نصیریان و کار هادی مرزبان

شورش دوباره مبارک بر اربابان ریاکار

بهنام حبیبی: نمایش ایرانی همواره و در همه شرایط اجتماعی ایران، با گونه‌های مردمی‌اش موردپذیرش تماشاگر ایرانی بوده است. از آن زمان که بر حوضی فرش‌شده در حیاط خانه، تماشاگرش را بر ضد حاکم ریاکار آگاه ...

|

نظرات کاربران