در حال بارگذاری ...
مدیر تماشاخانه سنگلج مطرح کرد:

به دنبال احیای «شب تعزیه سنگلج» در شب‌های قدر هستیم

پریسا مقتدی مدیر تماشاخانه سنگلج گفت فعالیت‌های تماشاخانه سنگلج در سال جدید نیازمند مشورت با مدیرکل هنرهای نمایشی است.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از خبرگزاری صبا، پریسا مقتدی مدیر تماشاخانه سنگلج درباره فعالیت‌های این تماشاخانه در سال جدید عنوان کرد: تماشاخانه سنگلج از روز ملی هنرهای نمایشی برابر با هفتم فروردین‌ماه میزبان نمایش «شهرآشوب» به کارگردانی علی طربی یکی از آثار بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی است.

او افزود: خوشبختانه تاکنون استقبال گرمی از نمایش «شهرآشوب» شده و امیدوار هستیم که این روند تا آخرین روز این اجرا ادامه داشته باشد.

مدیر تماشاخانه سنگلج اظهار کرد: نمایش بعدی تماشاخانه سنگلج در سال جدید «نازخاتون» به کارگردانی میثم یوسفی است. این اثر نیز ازجمله آثار نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی است که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا بعد از دو سال شرایط اجرای عموم آن فراهم شده است.

کارگردان نمایش «شبی که راشل از خانه رفت» درباره برنامه تماشاخانه به مناسبت شب‌های قدر اعلام کرد: برای برگزاری «شب تعزیه سنگلج» در حال رایزنی با کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی هستیم تا بتوانیم پس از دو سال وقفه از برگزاری سری اول این برنامه آن را مجدداً احیا کنیم.

بازیگر سریال «فوق لیسانسه‌ها» خاطرنشان کرد: «شب تعزیه سنگلج» برای نخستین بار خردادماه ۱۳۹۸ در خیابان بهشت خیابان روبه‌رویی تماشاخانه با همکاری شهرداری منطقه ۱۲ برگزار شد که به دلیل شرایط کرونا به‌رغم استقبال اهالی و تلاش ما برای ادامه‌دار شدن این رویداد در دو سال گذشته امکان ادامه پیدا نکرد.

این مدیر هنری ادامه داد: امیدوار هستیم تا امسال با همراهی و همکاری مدیرکل هنرهای نمایشی و همچنین مدیران شهرداری منطقه ۱۲ مجدد «شب تعزیه سنگلج» را در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ برگزار کنیم.

مدیر اسبق تئاتر شهر اظهار کرد: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان ایام عید و شادابی است، اجرای نمایش کمدی «شهرآشوب» همچنان ادامه خواهد داشت و تنها ساعت اجرای این اثر با یک ساعت تغییر از ساعت ۱۹ به ساعت ۱۸ تغییر کرده است تا نمایش قبل از افطار به پایان برسد.

پریسا مقتدی در پایان درباره دیگر برنامه‌های تماشاخانه سنگلج در سال جدید گفت: با توجه به کنترل نسبی ویروس کرونا و تغییر مدیرکل هنرهای نمایشی قطعاً برای فعالیت‌های تماشاخانه سنگلج در سال جدید نیازمند گفت‌وگو و مشورت با مدیرکل هنرهای نمایشی هستیم و سایر برنامه‌های تماشاخانه را پس از بررسی و نهایی شدن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران