در حال بارگذاری ...
با اجرای آثار زنده یاد اکبر رادی؛

"شب روی سنگفرش خیس" و "پرده در پرده" به تماشاخانه سنگلج می آیند

تماشاخانه سنگلج از دومین هفته مرداد و پس از ایام سوگواری محرم میزبان دو نمایش "شب روی سنگفرش خیس" و "پرده در پرده" می‌شود.

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، نمایش "شب روی سنگفرش خیس" نوشته زنده یاد اکبر رادی با طراحی و کارگردانی میکائیل شهرستانی از 9 مرداد ، ساعت 20:15 اجرای خود را در تماشاخانه سنگلج آغاز می کند.

طراح صحنه و انتخاب موسیقی این نمایش را میکائیل شهرستانی، طراحی لباس را شیرین فرخنده نژاد، طراحی چهره پردازی را سهیلا جوادی، طراحی نور را حسین کاظم رودباری، طراحی پوستر و بروشور را مینا ملک پور و ساخت تیزر را مهرداد ملک پور بر عهده دارند.

از دیگر عوامل این اثر نمایشی مجریان چهره پردازی  سهیلا جوادی، سعید کروندی، نسرین علوی ، ندا میرزایی، دستیار کارگردان مهدی ارجمند، تلخیص مرجان رزم آزما، مدیر صحنه  امیرعلی فرخنده نژاد، عکاس بابک حقی هستند. هنرجویان طراحی صحنه آکادمی ژیوار؛ بهناز خزایی ، میترا رنجبر، سپیده احمدی، ترانه تیموری ، سروین حیدری ، محمد رضوی وعلیرضا طاهری به سرپرستی علی طهرانچی در این نمایش مشارکت دارند.

شب روی سنگفرش خیس درامی سنگین و عمیق از زندگی استاد بازنشسته ای است که درگیری کاری و شخصی و خانوادگی او را خانه نشین کرده دکتر مجلسی با تنش های زیادی روبه رو می‌شود و…

از ویژگی های این نمایش تغییر بازیگران طی روزهای اجراست. برای هر نقش بین دو تا سه بازیگر تمرین کرده و در روزهای مختلف طبق جدول زمانبندی روی صحنه میروند.

بازیگران به ترتیب کلام امیر حسین نسیمی و محمدعلی محسنی نقش دکتر  مجلسی، ریحانه شهرانی ، ندا زوارئیان و ملینا براتی نقش نوشین، آرین‌ نعیمی، امیرعلی حیدری و حامی تاجدینی نقش آرمین، داوود بیتاء و فرهاد اعتمادی نقش مژدهی، شقایق سیدین و راحله خیری نقش ناهید، احسان قلیزاده و هادی دلبر آقایی نقش دکترفلکشاهی، منصوره هروی و مهسا اصغری نقش رخساره، فرهاد اعتمادی و علی دلسوز نقش گلشن، امید فتحی و احسان قلیزاده نقش حامد را در این نمایش بازی می کنند.

هفت پرده از هفت نمایش اکبر رادی در نمایش "پرده در پرده"

نمایش "پرده در پرده" به کارگردانی رویا اسدی نیز که شامل هفت پرده از هفت نمایشنامه زنده یاد اکبر رادی است با همراهی میکائیل شهرستانی به عنوان مشاور کارگردان و طراحی صحنه، برای اجرا در تماشاخانه سنگلج آماده می شود.

در این نمایش نیز که از 10 مرداد ماه ساعت 18.30 روی صحنه خواهد رفت شیرین فرخنده نژاد به عنوان طراحی لباس، سهیلا جوادی به عنوان طراح چهره پردازی، حسین کاظم رودباری به عنوان طراح نور، مینا ملک پور به عنوان طراح پوستر و بروشور، مهرداد ملک پور در ساخت تیزر و میکائیل شهرستانی در انتخاب موسیقی همکاری دارند.

مجریان چهره پردازی سهیلا جوادی، سعید کروندی ، نسرین علوی و ندا میرزایی هستند. دستیار کارگردان مهدی ارجمند، دراماتورژ مرجان رزم آزما،عکاس بابک حقی و هنرجویان طراحی صحنه آکادمی ژیوار بهناز خزایی ، میترا رنجبر ، سپیده احمدی ترانه تیموری ، سروین حیدری ، محمد رضوی وعلیرضا طاهری به سرپرستی علی طهرانچی از دیگر همکاران این پروژه نمایشی هستند.

این نمایش نیز از چند بازیگر برای ایفای نقش های متفاوت بهره برده که طبق جدول زمانبندی در شب های متفاوت اجرا روی صحنه می روند.

بازیگران به ترتیب کلام مهدی سمیعی و بنفشه کلانتری در نقش دستیار، محمد رضا لایقی در نقش های استاد و دکتر مجلسى، محمود ترابی در نقش های هنرجوی اول، کاسعلی و موسی و سایه، علی اسکندری فخر در نقش های طلایی و موسی ، پوریا ترابی در نقش های آقا گل، آقا و گریمور، آرزو بیگدلو در نقش های هنر جوی دوم ، شکوه، ملیحه، خانم و مریم ، گودرز هاجری در نقش های بلبل، فری و هنرجوی ششم، محمد رضا ثابت‌نیا در نقش های کبله‌دایی، شایگان و بامداد، حمید شاهمرادی  در نقش های کبله دایی، هنرجوی پنجم، عماد وآقا، آروین‌ ساسلی در نقش های هنرجوی سوم، یحیی و محسن، نوشا فردوسیان و دلارام زرگردر نقش های استیانا و پریناز و دلارام زرگر علاوه بر آن در نقش رخساره ، حامد پیشوا یزدی در قش های کسمایی و طلایی ، مهرناز علی نژاد در نقش های ملیحه، شکوه،خانم ، مریم و رخساره، منصوره هروی در نقش های قیصر، انیس وهنرجوی هفتم، پریسا محمدی در نقش های قیصر، انیس و رخساره، امیر علی فرخنده نژاد در نقش های هنرجوی چهارم، حسین و طاهر ، فرهاد جودکی در نقش های جهانگیر، طاهر و هنرجوی نهم روی صحنه خواهند رفت.

لازم به ذکر است تماشاخانه سنگلج از 4 تا 8 مرداد ماه جاری به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان برنامه نمایشی نداشته و اجراهای خود را از 9 مرداد ماه با دو نمایش یاد شده از سر می‌گیرد.

 

 

 




نظرات کاربران