در حال بارگذاری ...
در میان استقبال مخاطبان از اولین اجرا؛

بانو عنقا شبچراغ "شب روی سنگفرش خیس" را افروخت

مراسم افتتاحیه و آیین شبچراغ نمایش "شب روی سنگفرش خیس" با حضور بانو عنقا و آرش رادی ؛ همسر و فرزند زنده یاد اکبر رادی در میان استقبال چشمگیر تماشاگران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، میکائیل شهرستانی مدرس ، بازیگر و کارگردان تئاتر که نمایشنامه "شب روی سنگفرش خیس" را طراحی و کارگردانی کرده در ابتدای مراسم و ضمن خیر مقدم به حاضران گفت: نمایشنامه "شب روی سنگفرش خیس " پیش از این اجرا شده بود ولی خیلی میل داشتم که این اثر را خودم تجربه کنم. با دراماتورژی و دیدگاه شخصی خودم، شاید تلخیص عبارت درست تری باشد چرا که با اجازه نماینده استاد رادی و یادگار آن استاد یگانه کمی کار را جمع و جور تر کردیم. خواهش کردیم از بانو عنقا عزیز و همین طور آرش خان نازنین که امشب تقبل زحمت بفرمایند و تشریف بیاورند و چراغ نمایش را روشن کنند.

وی درباره اکبر رادی گفت: باید باور کنیم که رادی یگانه درام نویس ایران؛ در کنار استاد بیضایی، در قله درام این سرزمین ایستاده است.

شهرستانی  در ادامه تماشاگران را تنها حامی تئاتر عنوان کرده و گفت: ما حامی مالی نداریم. رفتیم و صحبت کردیم که به این نمایش کمک بشود تا شرایط اجرا در این سالن مهیا شود. باز مثل سابق، مثل این چهل و دو سه سالی که در تئاتر بوده‌ام دست بر زانویم گذاشته و با کمک دوستان صحنه را آراستیم و آماده کردیم که خواهید دید. نمی دانم که چقدر مورد قبول‌تان واقع شود آرزو می کنم اجرای دلچسب و خوبی درخور نام این بزرگمرد درام ایران ؛اکبر رادی، ببینید.

وی با بیان این که هنوز و در سن شصت و یک سالگی دارم می دوم و مدیران هستند که باید به من برسند از حمایت خانواده رادی قدردانی کرده و گفت: خانواده رادی بسیار به من کمک کردند. همین که به من اجازه می دهند کارهای این بزرگمرد را کار کنم بزرگترین افتخار است. امیدوارم راضی باشند و با راهنمایی و هدایتی که داشتند با رضایت قلب از سالن خارج شوند.

در ادامه مراسم بانو عنقا همسر زنده یاد رادی، پیش از افروختن شبچراغ نمایش "شب روی سنگفرش خیس" به ایراد سخن پرداخت و گفت: قبل از هر چیز از جناب شهرستانی تشکر می کنم که با عشق و علاقه ای که به رادی و کارهای او دارند اجرای نمایشنامه های رادی را پیگیری می کنند. خانواده رادی از هر نظر در خدمتشان هستند.

وی افزود: گویا امشب افتتاحیه است برای شب روی سنگفرش خیس. انشاالله که با دیدن زحمات بازیگران و گروه آقای شهرستانی همه ما خوشحال و راضی برگردیم ، آنقدر خوشحال که بارها و بارها بیایم و این کار را ببینیم.

عنقا نمایشنامه "شب روی سنگفرش خیس را یکی از کارهای حساس و با احساس رادی برشمرده و ابراز امیدواری کرد که تماشاگران هم آن احساس آن را درک کنند و ادامه داد: این نمایشنامه در مقطع زمانی نوشته شده و رویدادهای همان سالها برای استاد عزیزمان در دانشگاه و حواشی که داشته را نشان می دهد. امیدوارم که مورد توجه‌تان قرار بگیرد.

وی با بیان این نکته که در جریان تولید این اثر بوده و پیش از این کار را دیده است از این که همراه پسر و همسر پسرش در کنار تماشاگران این کار را می بیند ابراز خوشحالی کرد.

نمایش شب روی سنگفرش خیس به کارگردانی میکائیل شهرستانی هر شب غیر از شنبه‌ها در ساعت 20.15 روی صحنه می رود و علاقه مندان می توانند بلیت های این نمایش را از طریق سایت تیوال https://www.tiwall.com/s/shab.sangfarsh2 تهیه کنند.

 




نظرات کاربران