در حال بارگذاری ...
پای صحبت مهمانان؛

جواد پورزند: دو مولفه شخصیت پردازی و قصه ، تفاوت آثار کلاسیک و امروزی هستند

جواد پورزند اجرای آثار کلاسیک ایرانی را برای شرایط شتابزده امروز یک ریسک دانسته و در عین حال اجرای آن را ضروری عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، جواد پورزند بازیگر تئاتر و سینما در گپ و گفتی کوتاه که پس از دیدن نمایش "شب روی سنگفرش خیس" انجام شد بیان کرد: در زمانه ای که همه چیز و شتابزده اتفاق می افتد، کار کردن متون کلاسیک به خصوص کار کردن نمایشنامه های استاد رادی ریسک بزرگی است.

وی با تقدیر از دست اندرکاران این اثر نمایشی ادامه داد: باید خسته نباشید بگویم به عوامل این کار ، مخصوصا استاد میکائیل شهرستانی که این ریسک را قبول کرده اند و با هنرجویان و دانشجویان خودشان روی یک نمایشنامه کلاسیک ایرانی کار کرده اند. این خیلی ارزشمند است.

پورزند با ابراز امیدواری از اینکه دیگر اساتید تئاتر نیز متن هایی که کلاسیک محسوب می شوند را برای تولید نمایش انتخاب کنند گفت: متن های کلاسیک قابلیت های تئاتری ویژه ای دارند که در خیلی از کارهای مدرن و امروزی ما دیده نمی شود. اهمیت به شخصیت پردازی و اهمیت به قصه، تفاوت متن های کلاسیک و امروزی است.

و تاکید کرد: به نظر من در این روزهایی که ما از فرهنگ کلاسیک خودمان فاصله گرفته ایم ، متن های رادی ، بیضایی و دیگر نویسندگان بزرگ کشورمان باید خیلی بیشتر کار شوند.

گفتنی است تماشاخانه سنگلج در روزهای گذشته میزبان جمعی از هنرمندان شناخته شده تئاتر، سینما ، رادیو و تلویزیون کشورمان بود که به تماشای دو نمایش "شب روی سنگفرش خیس" و "پرده در پرده" نشستند.

جلیل فرجاد، قربان نجفی، رحیم نورزی، مجید قناد، بهزاد صدیقی، مهدی عبادتی، فریدون محرابی، ژاله محمدعلی، شمسی صادقی، نازنین مهینی و... از جمله هنرمندانی بودند که به تماشای این دو نمایش نشستند.




نظرات کاربران