در حال بارگذاری ...
پای صحبت مهمانان؛

همایون علی آبادی، ژاله محمدعلی و عزیزالله حاجی مشهدی از "شب روی سنگفرش خیس" گفتند

نمایش شب روی سنگفرش خیس نوشته اکبر رادی و کارگردانی میکائیل شهرستانی طی روزهای گذشته میزبان جمعی از هنرمندان رادیو و منتقدان تئاتر و سینما بود که از جنبه های مختلف آموزشی و هنری این اجرا را مورد دقت قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، ژاله محمدعلی نویسنده و تهیه کننده رادیو در گپ و گفتی کوتاه که پس از دیدن این نمایش انجام شد خلاصه کردن متن اصلی را یکی از نکات مثبت اجرای این نمایشنامه شناخته شده دانست که تماشاگر امروز آن را می پسندد.

وی ادامه داد: نمایش شب روی سنگفرش خیس را خیلی دوست داشتم. بخش هایی از نمایشنامه آقای رادی را که حرفی در آن نیست، خلاصه کرده بودند ولی اجرای واقعگرا، لحظه هایی که با کارگردانی درست خلق شده و وارد متن شده بود، با گریم و لباس و صحنه آرایی و بازی بازیگران برایم جذاب بود. لذت بردم. اینکه نمایش در یک ساعت و خرده ای کوتاه شده بود برای تماشاگر امروز جذابیت بیشتری ایجاد کرده است.

محمدعلی با تمجید از طراحی نور این نمایش گفت: نورپردازی در این کار تاثیر بسزایی داشت. خوشبختانه این بخش هم با طراحی آقای شهرستانی اتفاق افتاده بود. اینکه فلاش بک خورده می شد و نور مستقیم روی یک بازیگر تداعی بازگشت به گذشته را به زیبایی منتقل می کرد. این سیر زمان را در کارهایشان پسندیدم.

وی در پایان حضور شهرستانی در عرصه تئاتر و رادیو را غنیمت دانسته و ابراز امیدواری کرد که بیشتر شاهد حضور این هنرمند در عرصه کارگردانی و تئاتر باشیم.

همایون علی آبادی منتقد تئاتر نیز از جمله مهمانان نمایش شب روی سنگفرش خیس بود که بازنویسی نمایشنامه را مورد توجه قرار داده و گفت: آقای رادی از جمله نمایشنامه نویسانی بود که آثارش را بازنویسی می کرد و این بار شاهدیم که بر نمایشنامه ای که بارها توسط نویسنده بازنویسی شده است ، یک بازنویسی دیگر توسط میکائیل شهرستانی اتفاق افتاده و این برایم بسیار جالب بود.

عزیزالله حاجی مشهدی منتقد سینما و تئاتر نیز به وجه آموزشی آثار میکائیل شهرستانی پرداخته و گفت: شهرستانی عاشقانه با نسل تازه کار می کند. بدون ویژه خواری، رانت و حمایت چشمگیر و معنادار، کارهایش را شکل می دهد و این جز عشق به تئاتر معنای دیگری ندارد.




نظرات کاربران