در حال بارگذاری ...
پای صحبت صاحبنظران؛

هنرمندان از دو نمایش در حال اجرای تماشاخانه سنگلج گفتند

طی هفته گذشته هنرمندان و چهره های شناخته شده عرصه تئاتر و تصویر به دیدن نمایش های ناآرامسایشگاه و زال ورودابه نشستند.

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، عزت الله رمضانی فر که شب گذشته میهمان ویژه نمایش ناآرامسایشگاه بود حمایت از گروه های جوان را ضروری دانست.

این هنرمند شناخته شده عرصه بازیگری گفت: به همه گروه خسته نباشید می گویم. همه بچه های جوان بودند و جویای نام. تلاش خودشان را می کنند که کاری دیدنی را به نمایش بگذارند با همه اشکالاتی که دارند. این گروه های جوان را باید تشویق کنیم تا مسیری که طی می کنند را با امیدواری و سختکوشی ادامه دهند.

وی در پایان اجرای نمایش با حضور در روی صحنه نیز بخشی از خاطرات و تجربه های شخصی خود در زمینه بازیگری و اجرا در تماشاخانه سنگلج را برای حاضران بیان کرده و تاکید کرد: وقتی هنرمندان جوان به سراغ نمایش ایرانی و نمایشنامه های ایرانی میروند باید تشویق شوند.

رحمت امینی دیگر هنرمندی بود که در هفته گذشته به تماشای نمایش ناآرامسایشگاه نشست.

این کارگردان و نویسنده تئاتر در گفت و گویی که پس از اجرای نمایش شکل گرفت گفت: تالار سنگلج همیشه محلی برای اجرای نمایشهایی بوده که رنگ و بوی نمایش ایرانی دارند. نمایش ناآرامسایشگاه هم به طبع همین رنگ و بو را دارد.

و ادامه داد: کاراکتر محوری سیاه قصه ای را از گذشته و حال ترکیب کرده است. به سیاق متن های ایرانی سعی کرده هم قصه را برای مخاطب به نحو جذاب تعریف کند و در دل آن به سیاق همه کارهای اینچنینی رگه هایی از انتقاد هم دارد.

امینی خصلت کاراکتر سیاه را نگاه اجتماعی ، نقد اجتماعی و سیاسی دانسته که در این نمایش هم وجود دارد.

وی تصریح کرد: در مجموع تماشاگر با این کار ارتباط خوبی بر قرار می کند امیدوارم در شرایطی که تئاتر پناهی ندارد جز خود تماشاگران ، تماشاگران با حضورشان در سالن و دیدن این نمایش از این کار حمایت کنند.

علی یارزلو بازیگر تئاتر و سینما نیز درباره نمایش ناآرامسایشگاه گفت: نا آرامسایشگاه یک نمایش ایرانی ، بسیار بسیار پر انرژی ، زیبا، ریتم خوب ، کارگردانی عالی و بازی های خوب دیدیم. دوستانی که می خواهند یک کار خوب و شاد و پر انرژی ببینند این نمایش را از دست ندهند.

دیگر نمایش تماشاخانه سنگلج نمایش زال و رودابه است که این روزها توجه تماشاگران را نیز به خود جلب کرده است.

داوود فتحعلی بیگی کارگردان ، نویسنده و مدرس نمایش ایرانی از جمله مهمانان ویژه این نمایش در هفته گذشته بود. این پیشکسوت نمایش ایرانی گفت: نمایش زال و رودابه برداشتی آزاد از قصه زال و رودابه است. گروه جوانی این نمایش را آماده کرده و ما هم وظیفه داریم که از جوان ها با دیدن نمایش هایشان حمایت کنیم.

و تصریح کرد: جوان هایی که به عرصه نمایش ایرانی می آیند مسلما نیازمند تشویق هستند تا این راه را به خوبی ادامه بدهند.

ناصر آقایی بازیگر و مدرس تئاتر نیز درباره نمایش زال و رودابه گفت: نمایش زال و رودابه نمایش کمدی سنتی بسیار مفرح بود. از ویژگی های این گونه نمایش ها داشتن ریتم مناسب است که باید بگویم ریتم این نمایش فوق العاده درست بود. بازی های این نمایش  بسیار درخشان و کارگردانی واقعا حساب شده بود. من از دیدن این نمایش لذت بردم و دیدنش را به همه علاقه مندان تئاتر پیشنهاد می دهم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران