در حال بارگذاری ...

هنرمندان رادیو به تماشای نمایش مجلس آخر نشستند

شب گذشته تماشاخانه سنگلج میزبان جمعی از هنرمندان رادیو در اجرای نمایش "مجلس آخر" به کارگردانی علی برجی شد.

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، اجرای شب گذشته نمایش مجلس آخر میزبان جمعی از هنرمندان رادیو، تئاتر و سینما بود که در آن میان چهره هایی همچون جواد پیشگر ، احمد رشیدی ، بیوک میرزایی، حسین یزدانی، رامین پور ایمان، عباس توفیقی، مجید همزه ، رضا فراهانی، حسن پورگل محمدی، محسن حاج یوسفی، شهره اشتری و رضا فراوانی نوازنده موسیقی تعزبه و بازرس انجمن تعزیه ایرانیان دیده می شدند.

حسن پورگل محمدی  پس از تماشای این نمایش گفت: نمایش مجلس آخر نوشته دوست عزیزم اصغر گروسی و کارگردانی علی برجی با آنچه در ذهنم به طور پیشفرض نقش بسته بود، بسیار متفاوت بود. بازی ها خیلی روان و صحنه ها خیلی پیوسته و با همخوانی کامل  اجرا شد. بازی ها در راستای متن بود. امیدوارم استقبال شود و تماشاگران برای دیدن کار بیایند و نظراتشان را بیشتر شاهد باشیم.

وی درباره شیوه اجرایی و استفاده از تکنیک های تعزیه در این نمایش نیز گفت: نمایشی سورئال بود. نمایشی مدرن که می خواست با نمایش ایرانی و به خصوص تعزیه پیوند داشته باشد. تماشاخانه سنگلج نا خواسته ما را به یاد بزرگانی می اندازد که سال های سال اینجا اجرا رفته اند و قاعدتا نمایش مجلس آخر باید در ادامه این مسیر باشد.

وی با بیان این پیشنهاد که اثر می تواند بیشتر از موسیقی و نورپردازی استفاده کند ادامه داد: در کل اجرایی پخته با بازی های روان بود. مشخص بود که علی برجی که کارگردانی کار را بر عهده دارد و به نوعی در مقام کارگردان نویسنده دوم متن محسوب می شود روی آن کار کرده است. 

بیوک میرزایی هنرمند پیشکسوت رادیو ، تلویزیون و تئاترنیز استفاده از نمایش ایرانی و به خصوص تعزیه را در این نمایش یک امتیاز برای اجرا دانسته و با بیان این مطلب که کار پرزحمتی را دیدم گفت: در مجموع باید گفت که کار خوبی بود. 

شهره اشتری بازیگر تآتر و سینما نیز پس از دیدن نمایش مجلس آخر گفت : وقتی در داستان این نمایش تعزیه وارد  شده به فضای دراماتیک آن کمک کرده است. به ویژه به سراغ وداع حضرت علی اکبر با امام حسین علیه السلام رفته اند که با اشعار خوب تعزیه شوری به پا کردند. این نمایش با بازی های روان و خوب خود قابل توجه است.

محسن حاج یوسفی نیز از بازی بازیگران این نمایش قدردانی کرده و گفت: کار را دیدیم و لذت بردیم. بازی خانم دهقان بسیار دیدنی بود. کارگردانی علی برجی در این نمایش را دوست داشتم و واقعا لذت بردم

حسین یزدانی دیگر هنرمند صاحبنام رادیو نیز پس از دیدن نمایش مجلس آخر گفت: فقط می توان گفت نمایشی عالی بود. من که لذت بردم. از تک تک بازی ها و نگاه متفاوتی که به شهدا در این نمایش بود لذت بردم. با این کار از منظر دیگری به موضوع شهدا نگاه کردیم. من جذب بازی های آقای سروری نژاد و خانم فتحی از دوستان عزیزم شده بودم. 

وی در ادامه به استفاده از تکنیک های نمایشی تعزیه اشاره کرده و تصریح کرد: در این عرصه که کار مذهبی گیرایی ندارد کار بسیار خوبی بود. نمی توانم بگویم که صد در صد تعزیه در کار نشسته بود ولی می توان گفت که با آن ارتباط برقرار کرد. می شود به آن نمره خوب و قبولی داد. امیدوارم آقای برجی از این دست کارها بیشتر انجام دهد.

 




نظرات کاربران