در حال بارگذاری ...
در شب‌چراغ «مجلس بلبشو جور کردن» مطرح شد

مسعود فروتن: تماشاخانه سنگلج، شاهد هنرنمایی چند نسل هنرمندان تئاتر بوده است

مسعود فروتن در مراسم شب‌چراغ نمایش «مجلس بلبشو جور کردن» گفت استمرار فعالیت تماشاخانه سنگلج با حضور نسل‌های مختلف قابل تقدیر است.

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، مراسم شب‌چراغ نمایش «مجلس بلبشو جور کردن» به کارگردانی فرشاد قلی‌پور با حضور مسعود فروتن، شامگاه پنجشنبه، هفدهم اسفند در تماشاخانه سنگلج برگزار شد.

فرشاد قلی‌پور، نویسنده و کارگردان نمایش  «مجلس بلبشو جور کردن» در این مراسم گفت: «اجرا در تماشاخانه سنگلج برای من و گروهم خیلی فرصت مغتنمی است چراکه در این صحنه استادمحمدها ، انتظامی‌ها و مشایخی‌ها روی صحنه رفتند. من و گروهم قدر حضور در این فضا را می‌دانیم.»

در ادامه مسعود فروتن مجری، تهیه‌کننده و کارگردان تلویزیون از خاطرات روزهایی که در کودکی به همراه خانواده خود در لاله‌زار به تماشای یک نمایش نشسته بود، گفت.

فروتن توضیح داد: «از این که تعدادی خانم و آقا روی صحنه زندگی خودشان را می‌کردند، حیرت‌زده بودم و برایم سوال بود. از همان ایام عاشق فضای تئاتری شدم تا در سال 1344 تماشاخانه سنگلج افتتاح شد و ما خوشحال بودیم که یک فضای تئاتری به شهر اضافه شده است.»

او استمرار فعالیت تماشاخانه سنگلج و حضور نسل‌های مختلف تئاتری در آن را قابل تقدیر دانست.

این هنرمند افزود: «خوشحالم که مراسمی به اسم شب‌چراغ هست که با روشن کردن این شمع توسط یک تئاتری قدیمی، اجرای یک تئاتری جوان‌تر آغاز می شود.»

او با تقدیر از بانوان هنرمندی که چندین دهه بر صحنه سنگلج درخشیده‌اند و نام و یادشان در ذهن و قلب همه هنردوستان جاودانه شده است، نمایش «مجلس بلبشو جور کردن» را کاری خاص و زنانه معرفی کرد و گفت: «این کار یک کار خاص با حضور بانوان است و داستان زنانی در دوران مشروطه را نمایش می‌دهد.»

مهوش وقاری، رحیم نوروزی و جمعی از هنرمندان سینما و تئاتر دیگر مهمانان نخستین شب این نمایش بودند. 

نمایش «مجلس بلبشو جور کردن» هر روز غیر از شنبه‌ها در ساعت 19:30 روی صحنه است و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت‌های تیوال و گیشه تئاتر تهیه کنند.




نظرات کاربران