در حال بارگذاری ...
برگزاری آیین شب‌چراغ «شاماران»

مجید افشار: خوشحالم که مدیران هنری به نمایش ایرانی بها می‌دهند

مجید افشار، هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی در آیین شب‌چراغ «شاماران»، از خوشحالی خود بابت توجه مدیران هنری کشور به نمایش ایرانی و همچنین حضور هنرمندان جوان در این عرصه گفت.

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، آیین شب چراغ نمایش ایرانی «شاماران» به نویسندگی علیرضا داوری با طراحی و کارگردانی ساسان شکوریان با حضور مجید افشار، هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی، شب گذشته (بیست‌ودوم فروردین 1403) در تماشاخانه سنگلج برگزار شد.

مجید افشار، هنرمند پیشکسوت تئاتر در ابتدای این مراسم گفت: «سلام گرم من به جماعتی که برای نمایش ایرانی چه در صحنه و چه در پشت صحنه زحمت می‌کشند. از اینکه نمایش ایرانی  با این ریشه قوی و قدمت در حال توسعه است و مدیران هنری کشور به آن بها می‌د‌هند و همچنین هنرمندان جوان به آن می‌پردازند، بسیار خوشحال هستم.»

او ادامه داد: «ما سالها تلاش کردیم و تجربه کسب کردیم، آن را به نسل بعدی انتقال دادیم و اکنون خدا را شاکریم که با تلاش بی‌وقفه جوانان نمایش ایرانی فراموش نشده است. قطعا این عزیزان باید از نظر متن، اصول و قواعد کاری، تجربیات گذشتگان، و همچنین بخش مالی حمایت شوند.»

این هنرمند پیشکسوت افزود: «الگوی و پیشکسوت سیاه بازی، استاد ذبیح‌الله ماهری معروف به ذبیح زرگر بود که پس از او مهدی مصری شاگرد او در این عرصه شناخته شد. آن‌ها حرمت یکدیگر را حفظ می‌کردند و من افتخار می‌کنم که 6 سال شاگرد استاد مهدی مصری بودم.»

افشار در پایان گفت: «امیدوارم که چراغ تئاتر همیشه روشن باشد و به‌ویژه تماشاخانه سنگلج همیشه پررونق و پرمخاطب.»

در ادامه این آیین، ساسان شکوریان، کارگردان نمایش «شاماران»، ضمن قدردانی از اداره‌کل‌هنرهای نمایشی و همکاران تماشاخانه سنگلج درباره روند تولید و اجرای این نمایش توضیح داد.

او گفت: «این نمایش نماینده تئاتر استان‌ها و تئاتر خوزستان است که در تماشاخانه سنگلج روی صحنه خواهد بود.» 

این هنرمند ادامه داد: «قطعا اجرای هنرمندان شهرستان در تهران، باعث دیده شدن تلاش‌های بی‌وقفه آن‌ها خواهد شد و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد»

شکوریان در پایان سخنانش با اشاره به خبرهایی که درباره سلامتی بهرام بیضایی، هنرمند شناخته شده کشور منتشر شده بود، گفت: «خوشحال هستیم که حال استاد بهرام بیضایی خوب است و با افتخار اجرای نمایش «شاماران» را به این هنرمند عزیز و گرانقدر تقدیم می‌کنیم.» 

نمایش «شاماران» از بیست‌ودوم فروردین تا هفتم اردیبهشت ساعت 18 در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال و گیشه تئاتر تهیه کنند.




نظرات کاربران