در حال بارگذاری ...
رییس تماشاخانه سنگلج در گفتگو با مهر:

سال ۹۶ از هنرمندان جوان حمایت می‌کنیم-نصب آسانسور و ژنراتور برق(مهر-16 فروردین)

رییس تماشاخانه سنگلج اعلام کرد که این سالن تئاتری در سال ۹۶ از آثار هنرمندان جوانی که در عرصه نمایش های ایرانی و ملی فعالیت می کنند، حمایت می کند.

علی عابدی رییس تماشاخانه سنگلج درباره برنامه‌های مدنظر برای این سالن تئاتری در سال ۹۶ به خبرنگار مهر گفت: در سال  جاری میزبان چندگونه نمایش های ایرانی و ملی هستیم. نمونه ای از نمایش های ایرانی که در سنوات گذشته نیز اجرا شده و مورد استقبال قرار گرفتند و از نظر ما نمایش های ایرانی را شامل می شوند، در تماشاخانه سنگلج اجرا می شوند. از جمله این گونه آثار می توان به نمایش های «خواستگاری» و «سرآشپز پیشنهاد می کند» که در ابتدای سال جدید اجرا شدند، اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین از هنرمندان حرفه ای تئاتر نیز برای اجرا در تماشاخانه سنگلج دعوت کرده ایم که آقای هادی مرزبان از هنرمندانی هستند که این دعوت را پذیرفت. صحبت هایی نیز با آقای علیرضا کوشک جلالی برای اجرا در تماشاخانه سنگلج داشته ایم.

رییس تماشاخانه سنگلج با بیان اینکه نگاه مان در این تماشاخانه به نمایش های ایرانی و نمایش ملی است، اظهار کرد: حمایت از آثار هنرمندان جوانی که در سنوات گذشته نمایش های موفق باکیفیتی اجرا کردند نیز از برنامه های ما در نیمه اول و دوم سال ۹۶ است. معتقدم این هنرمندان جوان با آثارشان می توانند زمینه هایی را برای آشتی با تماشاخانه سنگلج ایجاد کنند.

عابدی درباره وضعیت ادامه بازسازی تماشاخانه سنگلج در سال ۹۶، توضیح داد: در ۶ ماهه اول سال جاری باقیمانده بازسازی پشت صحنه تماشاخانه سنگلج انجام و آسانسور مورد نظر برای پشت‌صحنه نصب می شود. همچنین با پیگیری هایی که انجام شد، ژنراتور برق اضطراری تماشاخانه نیز در ۶ ماهه اول سال خریداری و نصب می شود.

وی افزود: با توجه به بودجه های محدودی که وزارت ارشاد برای تماشاخانه سنگلج در نظر گرفته است، اولویت ما در ۶ ماهه دوم سال جاری تعویض سیستم نور و صدای سالن است.

رییس تماشاخانه سنگلج درباره وضعیت راه اندازی کمپین طرح توسعه این سالن تئاتری، یادآور شد: با خانه تئاتر هماهنگ هایی کرده ایم تا انجمن های خانه تئاتر هم به ما در شکل گیری این کمپین کمک کنند تا تنها نباشیم.




نظرات کاربران