تاسیس بنیاد نمایشهای ایرانی، ضرورتی اجتنابناپذیر است داوود فتحعلی بیگی: صحنه قدیمی اجرای نمایشهای آیینی و سنتی در فضایی مانند تکیهها، میدان بزرگ وسط قهوهخانههای قدیم یا روی حوض خانهها بوده است اما اکنون این ...
نگاهی به نمایش «تخت و خنجر» نوشته داوود فتحعلیبیگی و کار محمدعلی نجفپور قابلیت بالای نمایشی شدن ادبیات دینی مجلس تقلید تخت و خنجر
اجرای سیاهبازی روی صحنه سنگلج در تعطیلات نوروزی «شهرآشوب» دروغ ! نمایش کمدی «شهرآشوب» به کارگردانی علی طربی از هفتم فروردین در تماشاخانه سنگلج روی صحنه رفته است .
گزارشی از جلسه نقد و بررسی نمایش گذار از سنت به مدرنیته یا برهنگی فرهنگی؟ گروهی از منتقدان در نشستی در تالار سنگلج به نقد و بررسی نمایش لباس جدید پادشاه نوشته فرزاد فخری زاده و کارگردانی لادن نازی و با دراماتورژی محسن خیمه دوز پرداختند .
نگاهی به نمایش «لباس جدید پادشاه» به کارگردانی لادن نازی خیاط فرنگی و لباس جدید احمدشاه ایران تئاتر- آران قادرپور: «لباس جدید پادشاه» به نویسندگی فرزاد فخریزاده و کارگردانی لادن نازی شبهای پایانی اجرا بر صحنه تالار سنگلج را سپری میکند.
سفیر بلغارستان پس از تماشای «زال» اثر النا پانایوتووا در جشنواره : شاهنامه فردوسی، نمونه بارزی از یک گفتوگوی فرهنگی است نمایش «زال» از کشور بلغارستان، اثری به کارگردانی النا پانایوتووا و بر اساس شاهنامه فردوسی است، که با حضور «قادر آشنا» مدیرکل هنرهای نمایشی، «نیکولینا کونوا» سفیر ...
برگزاری اختتامیه جشنواره نمایشهای آیینی سنتی در سنگلج ( ایسنا،98،05،25) آیین پایانی نوزدهمین جشنواره نمایشهای آیینی و سنتی در خیابان بهشت و تماشاخانه سنگلج با حضور مردم و هنرمندان برگزار میشود. به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری ...
مروری بر ویژگی های آثار حسین کیانی و نمایش «چشم به راه میرغضب» سیاهبازی تلخ تاریخی (روزنامه اعتماد، 98/5/15) جواد طوسی: شیوه روایی تاویلگونه و نمادین «چشم به راه میرغضب» و تلفیق عامدانه طنز و هجو و لودگیهای نمایش «سیاهبازی» با مرثیهسرایی و لحن تراژیک، شکل جدیدی از ...
نگاهی به نمایش «مضحکه بادسوار» نمایشی سنتی با شیوه های اجرایی مدرن (ایران تئاتر۱۳۹۸/۰5/۰7) رضا آشفته: «مضحکه بادسوار» نمایشی شیرین با چاشنی انتقاد است.
نگاهی به نمایش "چشم به راه میرغضب" به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی ترکیبی از مضحکه، ابزورد و تراژدی (هنرآنلاین ۱۳۹۸/۰۴/۰۲) فاطمه فلاح: نمایش "چشم به راه میرغضب" را میتوان در انتظار گودوی ایرانی نامید.
نقد نمایش« بنگاه تئاترال» به کارگردانی« هادی مرزبان » روحوضی خیلی مدرن (روزنامه شرق-19 تیرماه) اجرای مدرن و متفاوتی که «هادی مرزبان»، کارگردان تئاتر، از نمایش سنتی و روحوضی «بنگاه تئاترال» به نویسندگی «علی نصیریان» روی صحنه سنگلج برده، هم ...
نقد نمایش بنگاه تئاترال به کارگردانی هادی مرزبان تلفیقی دراماتیک از نمایشهای سنتی آئینی و تئاتر (ایران تئاتر-10 تیرماه) سید علی تدین صدوقی : بنگاه تئاترال در سالهای قبل توسط استاد نصریان روی صحنه رفته است. بنگاه تئاترال تلفیقی از نمایشهای سنتی آئینی است با تئاتر مدرن؛ که میتواند ...