طرح توسعه تماشاخانه سنگلج احیا شد؛ ایجاد مرکز قدرتمند فرهنگی و هنری مدیر اسبق و طراح توسعه تماشاخانه سنگلج از شکلگیری کارگروه مشترک فرهنگی میان هنرمندان و شهرداری تهران برای طرح توسعه تماشاخانه سنگلج خبر داد.
داوود فتحعلیبیگی: به هنرمندانی که ریاکاری مانع کارشان شد، ادای دین کردم داوود فتحعلیبیگی نمایش «شبنشینی با مولیر» را بر اساس ریاکاری روی صحنه برده است. او به دلیل نزدیکی نمایشنامه «تارتوف» با اتفاقی که برای نمایشش افتاده و منجر به ...
داود فتحعلی بیگی در گفتگو با ایلنا مطرح کرد؛ تکلیف ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج را روشن کنید/ چرا مرکز ملی نمایشهای آیینی نداریم؟ داود فتحعلی بیگی بر ایجاد مکانی مشخص و تخصصی برای پرداختن به نمایشهای آیینی تاکید کرد و گفت: اماکنی چون شهرداری یا سازمان فرهنگی هنری باید در این زمینه احساس ...
رحمت امینی: قصه جذاب یکی از عناصر مهم اجراست رحمت امینی نمایش «جگر هندی» را که یکی از حکایتهای گلستان سعدی است از هفتم فروردین در تالار سنگلج به صحنه میبرد. او میگوید، متون ادبی را باید با رویکردی جدید ...
«سیاه» ما منتقد است نه گدا! سالهاست که در آخرین روزهای سال سرخپوشان سیهچردهای را میبینیم که ساز و آوازی دارند و البته دستی هم برای جمعآوری کمکهای مردم، اما حقیقت این است که این تنها یک ...
رحمت امینی: قصه جذاب یکی از عناصر مهم اجراست رحمت امینی نمایش «جگر هندی» را که یکی از حکایتهای گلستان سعدی است از هفتم فروردین در تالار سنگلج به صحنه میبرد. او میگوید، متون ادبی را باید با رویکردی جدید ...
در گفت و گو با ایسنا؛ دردسرهای گروهی که مجوز اجرا ندارد یک گروه تختحوضی که قبلا در لالهزار فعال بودند، اواخر دهه ۵۰ بیکار میشوند. آنها حاضرند حتی در مراسمهایی مانند مولودی هم اجرا کنند تا اینکه دهه ۶۰ با این مصوبه ...
ماجرای «توراهی» یک مادر ۶۰ ساله؛ حسادتی که ریشه تفکر را قطع کرده است رضا بهرامی کارگردان نمایش «توراهی» از اولین تجربهاش در اجرای یک نمایش کمدی گفت و عنوان کرد تنگنظری و حسادت برخی گروههای تئاتری نسبت به همکارانشان ریشه تفکر را ...
علیرضا تابش: نمایشهای ایرانی بخش مهمی از میراث ناملموس فرهنگی کشور هستند علیرضا تابش، دبیر سومین جشنواره بینالمللی میراث فرهنگی رویکرد این جشنواره را توجه به قالبهای متنوع نمایشی که از میراث ناملموس فرهنگی کشور است، عنوان کرد.
حسن اسدی: تئاتر امروز دنبالهرو سینمای گیشه شده است بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر میگوید: تئاتر امروز ما هم دنبالهرو سینمای تجاری و صرفا گیشه ما شده است؛ همان فرمهایی که در سینما میبینید خیلیها را در تئاتر هم ...
گفت وگو با ایرنا؛ جواد انصافی: فقط عشق به مردم من را روی صحنه نگه داشته است تهران- ایرنا- جواد انصافی تنها بازمانده «سیاهبازی» در عرصه هنرهای نمایشی کشور که این روزها مشغول ایفای نقش در نمایش «بخون، بمون، بخندون» میگوید: تنها چیزی که من ...
یک بازیگر تئاتر در گفت وگو با آنا؛ تئاتر باید تفکر به جامعه تزریق کند/ چالشهای اجرای نمایشهای آیینی و ایرانی فاطمه سرلک بازیگر نمایش «هاگیر واگیر» و مدرس دانشگاه گفت: تئاتر باید به جامعه تفکر تزریق کند، اگر فرد تفکر را از تئاتر نگیرد، صرفا کارها یک جنبه نمایشی دارد، خیلی از ...
عبدلی و اوستا برای بهروز کردن سیاهبازی شکل گرفت جواد انصافی میگوید، داستانهای عبدلی و اوستا در راستای بهروز کردن سیاهبازی و رفع موانع برای اجرای این نوع نمایش شکل گرفت.
در گفت و گوی ایران تئاتر با اتابک نادری؛ رویای نیمهتمام انتظامی و رشیدی برای «سنگلج» تنها یک بناست که زیست شبانه را به خیابان بهشت هدیه میکند؛ بنایی قدیمی با نقش و نگارهایی زیبا و دنیایی خاطره از سالیان دور. تماشاخانه «سنگلج» یا به قول تئاتریهای ...
بازخوانی یک گفتوگوی قدیمی؛ عزتالله انتظامی: هنرپیشه هنگام کار کردن با مهرجویی خیالش راحت است/ نصیریان: فیلم باید چیزی به مردم بدهد نه اینکه بیفایده باشد انتظامی: نداشتن آکتور، نویسنده و کارگردان باعث به وجود آمدن سینمای بازاری شده است/ نصیریان: آدم داستانها و موضوعاتی میبیند که اصلا قابل طرح در سینما نیست. فیلم ...
کیانوش احمدی در گفتوگو با آنا؛ کلیشههای جنگ را کنار زدیم/ روایتی از آخرین بازماندههای مقاومت کیانوش احمدی کارگردان نمایش «هفت سین سال ۶۳» گفت: این نمایشنامه بعد از خواندن حدود صد نمایشنامه در این ژانر انتخاب شد چرا که معتقدم تماشاچی امروزی از کارهای تراژدی ...